پيام
کميسيون مؤقت تفاهم و وحدت اعضای سابق حزب وطن (ح.د.خ.ا.)در شهر هامبورگ کميسيون مؤقت تفاهم و وحدت اعضای سابق حزب وطن (ح.د.خ.ا.)در شهر هامبورگ

 

03.04.08

 

رفقای گرامی،

درين روز ها صدای رسای همگرايي و وحدت مجدد اعضای خانوادهء ديروز از هر گوشه و کنار در داخل و خارج کشور بلند است و رفقای با رسالت مان با تبارز شکيبايی حاضر به هرگونه عقب نشينی و گذشت در برابر يکديگر بخاطر امر بزرگ تفاهم و وحدت جزاير از هم پاشيده شده يی جريان دموکراتيک مردم افغانستان برای ايجاد الترناتيف نيرومند چپ دموکراتيک می باشند.

 

چند روز قبل فراخوان کمیسیون تدارک برگزاری اجلاس وسیع  نیروهای ملی , مترقی و دموکرات افغانستان در اروپا از ورای صفحهء انترنيتی " پندار " نشر شد که پيام آور تداوم پروسهء گفت و شنود برخی از اعضای سابق حزب وطن ( ح.د.خ.ا.) متشکل در سازمان ها و تشکلات جديد در اروپا می باشد. ما نه تنها از آن استقبال می کنيم؛ بلکه حاضر به هر نوع همکاری در زمينهء براه اندازی موفقانه و موثر اين گردهمايی بزرگ سياسی هستيم.

 

رفقای عزيز،

آنطوريکه شما می دانيد وضعيت کنونی نيروهای چپ و دموکراتيک افغانستان؛ بويژه در اروپا سخت تآسف انگيز است، که نوع عملکرد های ناآشيانه برخی موجب پراگنده گی بيشتر شده است. آنچه مايهء تآسف عميق، تآثر و نگرانی شديد هزاران عضو سابق حزب ما می شود مناسبات نا سالم بين حلقات و شاخه های جدا شده از حزب ديروز است. برخی اين سازمانها اهداف مبارزه در راه رهايِی انسان زحمتکش کشور را به فراموشی سپرده اند و برخی دگر، مصروف خرده گيری، خرده کاری و صرف انرژی عليه يکديگر می شوند.

 

به منظور موثريت بيشتر اين گردهمايی، پيشنهاد ميکنيم تا از همه حلقات، شخصيت های مستقل سياسی و بويژه، رهبری سابق حزب وطن (ح.د.خ.ا.) که در حال حاضر مقيم اروپا هستند، به حيث شخصيت های مؤثر دعوت به عمل آيد.

 

در اين گردهمايی به علاوهء مطالب از قبل تنظيم شده، پيشنهاد ميکنيم روی اصول کلی خط فکری و انديشهء جنبش چپ دموکراتيک و راه های عملی سازماندهی حزب، جبهه؛ نيز بحث آزاد صورت گيرد.

 

کميسيون مؤقت تفاهم و وحدت اعضای سابق حزب در شهرهامبورگ را عقيده به آنست، که هريک از اعضای خانوادهء ديروزما در صورت پابندی شان به آرمانهای انسانی مردم زحمتکش افغانستان، حاکميت قانون و تآمين عدالت حقوقی، اجتماعی و اقتصادی در کشور جايگاه شان را در اين کارزار مبارزاتی سياسی خواهند يافت و اين مبارزه مشترک، ايجاب روابط هرچه وسعيتر با تمام همفکران در داخل و خارج کشور را می نمايد. حرف مسؤلانهء هر رفيق و هر مبارز همسنگر ديروز بايد استماع شود و با ايجاد يک کميسيون مختلط؛ اما با صلاحيت بر ای پيشبرد کار نظری و عملی به هدف ايجاد يک حزب نيرومند سياسی از مجموع شاخه های جدا شده از حزب ديروز و شخصيت های مستقل و همفکر، راه را به سوی جبهه وسيع دموکراتيک و مترقی بگشايم.

 

با تجديد احترام

 

 

کميسيون تفاهم و وحدت اعضای سابق حزب وطن (ح.د.خ.ا) در شهر هامبورگ

 

 


April 3rd, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها